career0n9

Iklan Jawatan Kosong

Khamis, 29 Mac 2012

! air mata duka !




assalamualaikum wbt.

kehilangan tiga sahabat serentak tentu saje membuatkan hati ku hiba dan sedih...siapa sangka,hubungan yang akrab dan utuh...tiba-tiba runtuh kerana salah ku sendiri..tiada yang dapat aku ucapkan selain daripada air mata kekesalan yang tidak henti-henti membasahi pipi ku...sahabat yang ku sayangi kini tiada disampingku tika
aku betul-betul memerlukan nya....

peperiksaan akhir ku di matrikulasi tentu sahaja tidak dapat aku tempuhi dengan baik kerana hati ku tidak setenang dulu...tiada lagi insan yang terdekat yang boleh memberi ku semangat dan tunjuk ajar...tiada lagi insan yang boleh aku kongsi gelak ketawa...aku keseorangan tanpa teman baik ku dulu...aku harus kuat untuk hadapi hari-hari ku di sini....

sahabat...jika masa boleh berputar ke masa silam...tidak aku memilih jalan ini...kerana aku betul-betul menyesal atas perbuatan ku...jika kau sentiasa membimbing ku tidak aku terjerumus ke lembah hina ini...tuhan saja yang tahu hati ku tika ini....menangisi kesalahan yang aku buat sendiri....

bukan niat ku menjauh diri dari kamu...cuma aku tidak mahu kamu malu memiliki kawan seperti aku...biarlah aku menjauh dari kamu...kerana aku tahu...kamu lebih selesa dan gembira bila aku tiada disisi mu.....aku bukan teman yang baik untuk kamu...carilah insan sempurna untuk engkau jadikan kawan...tapi dia bukan aku...

dulu tika aku masih kawan mu...kita kongsi suka duka bersama...bila aku menangis kau pujuk aku...bila kau menangis aku pula yang pujuk kau...bila aku tak makan...kau belikan aku makanan...kau ambik tahu pasal diri aku...pasal kesihatan aku...bila aku badmood tak kena tempat...kau tanya masalah aku....bila kau badmood tak kira tempat...aku pula tanya masalah kau...bila kau ada masalah...kau cerita masalah kau kat aku....tapi bila aku ada masalah...seboleh-bolehnya aku tak nak cerita masalah aku kat kau sebab aku tak nak korang sedih dan serabut.....bila kau sakit tiba-tiba....aku takut..aku panik...sebab aku bimbangkan kau...aku tak nak jadi pape kat kau...bila aku sakit kau pun ambik berat pasal aku...bila aku buat lawak...kau gelak tak ingat dunia...bila kau buat lawak aku pun gelak sekali...dalam gelak aku..aku terfikir...aku happy dapat kawan macam korang...sebab satu kepale dengan aku...

tapi tu semua dulu....mase kita masih berkawan...sekarang tak lagi...kita bawa haluan masing-masing...kau bertiga..aku sendiri...aku akan cube biasakan diri tanpa kau di sisi aku...maafkan salah aku...kerana tidak menghargai kawan baik seperti kamu..

sebagai pengajaran....hargailah kawan tika ia masih disisi.....=(

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan